Uruchom Program Drdietman

Dobre odżywianie jest konieczne dla zdrowia. Żeby jeść zdrowo, musisz wiedzieć, co jesz. Odpowiednia wiedza o produktach spożywczych pomoże Ci w ich trafnym doborze. Umożliwi też, niezbędne dla zachowania dobrego zdrowia, okresowe sprawdzanie zbilansowania Twojego odżywiania. Jest zatem niezwykle ważne, żeby każda zainteresowana osoba mogła bez problemu dotrzeć do informacji o wszystkich obecnych na rynku wyrobach spożywczych.

Dlatego odpowiednia informacja o produktach spożywczych powinna być zdromadzona w jednym, łatwo dostępnym miejscu.

Zobacz więcej

Dla umożliwenia wszystkim konsumentom korzystania z prawa do ochrony zdrowia Portal jedzdobrze.pl udostępnia Tabele wartości odżywczych. Każdy producent lub importer żywności może publikować w nich informacje o swoich wyrobach.

Dbałość o zdrowie klientów nakazuje tym osobom podawanie w Tabelach nie tylko informacji, których publikowanie jest obligatoryjne. Powinny być w nich także zamieszczone wszelkie informacje o danym wyrobie, mogące mieć wpływ na zdrowie osoby, która go spożyje.

Poprzez publikowanie w Tabelach wartości odżywczych informacji o swoich wyrobach producent lub importer żywności manifestuje, że prowadzi działaność w sposób odpowiedzialny społecznie.

Ukryj

"Nic nie potrafi nam dać
tyle zdrowia i tyle przyjemności,
co jedzenie"

E-mail: redakcja@jedzdobrze.pl, Tel. 570 950 952, Godz. pracy 8:00 - 16:00

« powrót do numeru 2/2020

meal-918639_1920.jpg

Jak dietetyk zmieni Twój posiłek?

Autor: Katarzyna Wrzosek Data publikacji: 24 czerwca 2020

Kiedy dietetyk powinien wprowadzać zmiany w dziennym planie posiłków?

Jakakolwiek zmiana może się kojarzyć z oczekiwaniem na coś lepszego lub strachem przed czymś trudnym w związku z tym. W prawidłowym sposobie odżywiania podkreśla się, że duże znaczenie dla organizmu, ale i samopoczucia, ma regularność posiłków.

Zwykle obserwuje się wśród ludzi tendencję do spożywania posiłków każdego dnia o różnych porach, a niekiedy nawet pomijania ich zupełnie i tym samym wydłużania przerw pomiędzy nimi. Zmiana tych nawyków może wymagać stopniowego przyzwyczajenia się, lecz niesie za sobą wymierne korzyści.

Regularne spożywanie pokarmu chroni przed wieczornym objadaniem się, a więc zmniejsza również ryzyko gromadzenia tkanki tłuszczowej. Jednocześnie, spada ryzyko nadmiernego podwyższenia, jak i spadku stężenia glukozy we krwi, co dotyczy szczególnie osób z cukrzycą. Jeżeli występuje np. nadwrażliwość jelitowa, choroba wrzodowa czy refluks, to regularność spożywania pokarmu będzie sprzyjać ograniczeniu tych dolegliwości.

Dietetycy pracujący w Programie DrDietman, pomagają kształtować prawidłowe nawyki spożywania posiłków.

Zajrzyj na stronę – http://www.jedzdobrze.pl/drdietman, i przekonaj się jak łatwo dokonać zmian!